Sunday, 24 June 2012

“သုမနအတြက္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္“

၁။
ကိုယ္ေရးတဲ့ကဗ်ာ
သူတစ္ပါးကို ဖတ္ေစခ်င္ၿပီဆိုတဲ့အခါ
ဘာကို ဘယ္လိုေရးရမလဲ။


စိတ္ညစ္စရာေတြကို စာဖြဲ႕မျပခ်င္ပါဘူး။
လူတိုင္း စိတ္ညစ္စရာေတြ
ၾကံဳေတြ႕ၾကရတာပဲေလ။

ဆင္းရဲဒုကၡေတြကို စာဖြဲ႕မျပခ်င္ပါဘူး။
လူတိုင္း ဒုကၡဆင္းရဲေတြ
ၾကံဳေတြ႕ၾကရတာပဲေလ။

အဆံုးအ႐ႈံးေတြကို စာဖြဲ႕မျပခ်င္ပါဘူး။
အတိုက္အခိုက္ေတြ...
မနာလို ၀န္တိုမႈ၊ ဣႆာမစၦရိယေတြ
ေခြးေဟာင္တာေတြ၊ ျခင္ကိုက္တာေတြ
ဒါေတြကိုစာဖြဲ႕ျပေနတာ
ေရနစ္သူကို ၀ါးကူထိုးသလိုမ်ား
ျဖစ္ေနေလမလား။

ကိုယ္ ဒုကၡေရာက္တဲ့အေၾကာင္း
(ဒါမွမဟုတ္)
တျခားတစ္ေယာက္ေယာက္
ဒုကၡေရာက္တဲ့အေၾကာင္း
ဖတ္ေကာင္းေအာင္ ဘယ္လိုေရးရပါ့။
“အဲဒါ... ပညာပဲ
အႏုပညာဆိုတာ အဲဒါပဲ”တဲ့။

ဟုတ္ၿပီ...
ေဟာဒီမွာ ငါးပိရည္နဲ႔ တို႔စရာ
အသီးအရြက္ေတြ
ဆန္ၾကမ္းထမင္းပန္းကန္ျပားငါးခု
၀န္းရံလို႔ေပါ့။

သူတို႔ အားရပါးရ၀ါးၾကတာ
ထမင္းေစ့တစ္ေစ့ေတာင္မက်န္ဘူး။
အဲဒါဟာ ကဗ်ာေပါ့ဗ်ာ။
မ႐ိုးႏိုင္တဲ့ကဗ်ာ၊ အျမဲသစ္တဲ့ကဗ်ာ
ဘာေၾကာင့္ဆို
ဒီလို တန္ဖိုးနည္းၿပီး
အရသာရွိတဲ့ထမင္းပြဲမ်ဳိးက
ဟိုး ေရွးေရွးကတည္းက ရွိခဲ့တာပဲ။

၀န္ႀကီးပေဒသရာဇာလည္းေရးခဲ့တာ
ခုထိ ဖတ္လို႔ ရြတ္ဆိုလို႔မ႐ိုးႏိုင္ခဲ့ဘူး။
အရသာဆိုတာ နတ္သုဒၶါဆိုေပမယ့္လည္း
ကိုယ့္လွ်ာနဲ႔ ေတြ႕ခ်င္မွေတြ႕တာ။

ထမင္းကို ဘာနဲ႔စားရစားရ ၿမိန္ဖို႔ကအဓိက
ဘ၀ကို ဘာနဲ႔သြားရသြားရ ေရာက္ဖို႔ကအဓိက။


၂။
ရတဲ့ဘ၀မွာပဲ ေရာင့္ရဲပါလို႔
ၾသ၀ါဒေပးေနတာမဟုတ္ပါဘူး။
၁၉ ရာစုအထိ ေရခဲမုန္႔လည္းမေပၚေသးပါဘူး။
နတ္ျပည္မွာမွ၊ ေဟာလိ၀ုဒ္မွာမွ
ဟိုသြား၊ ဒီသြား၊ ပင္လယ္ကမ္းေျခသြားပါမွ
ေပ်ာ္ရမွာမဟုတ္ပါဘူး။

ေခ်ာင္ကေလးထဲ၊ ေမွာင္ကေလးထဲ
ကိုယ့္အိမ္ကေလးထဲမွာ
ကိုယ့္အတြက္ စိတ္ေက်နပ္စရာေတြ
ျပည့္လွ်ံေနတတ္တာပါ။
မသိသူေတြကေတာ့ ေက်ာ္သြားတာေပါ့ေလ။

ဒီေတာ့ ငါ့သူငယ္ခ်င္းလည္း
သုမနေက်ာမွာ ဒဏ္ရာေတြနဲ႔လို႔
လုပ္မေနပါနဲ႔ေတာ့။
က်ရာဇာတ္႐ုပ္၊ က်ရာဇာတ္ထုပ္မွာ
လႈပ္ေပေတာ့။ မင္းဇာတ္က အငိုဇာတ္
အလြမ္းဇာတ္ဆိုေပမယ့္
အသက္ျပင္းျပင္း႐ွဴတတ္ဖို႔ သတိျပဳ။
သီခ်င္းေတြေအာ္ဆိုၾကည့္
ရယ္စရာေတြကိုရွာေပါ့ကြာ။

ပဒုမေပါင္တိုႀကီးလည္း
ေပါင္ကသာတိုတာ
စိတ္ကေတာ့ မေလွ်ာ့ဘူးေမာင္ေရ႕။

မင္းဒုကၡနဲ႔မင္း
မင္းဘ၀နဲ႔မင္း၊ စိန္လိုက္ေပါ့။
ျဖစ္တယ္မဟုတ္လား။
တစ္သက္စာႀကိဳေတြးၾကလြန္းလို႔

တစ္ရက္တာနဲ႔ေ၀းၾကရတဲ့လူေတြ။
အားလံုးဟာ
ဒီလမ္းကေလးမွာပဲေလွ်ာက္ၾကရတာ
ဒီလမ္းကေလးကိုပဲ လြမ္းတတ္ရမွာေပါ့။

ကမၻာေျမေပၚ စစ္ပြဲေပါင္း
ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ျဖစ္ၿပီးတဲ့ေနာက္
ငါေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့လမ္းကေလးကို
ငါပဲခ်စ္ခဲ့၊ လြမ္းခဲ့ရမွာပါ။

ငါ့မွာ
ဘ၀တူခ်င္းအတြက္
အားေပးစကားေတြရွာၾကံထားတယ္။
အေမွာင္ထုႀကီးထဲက ေသးေသးေလး
ပိုးစုန္းၾကဴးေလးဟာလည္း
သူ႔အင္သူ႔အားနဲ႔ လႈပ္ရွားေနတာပါပဲ။
လႈပ္ေနတာဟာ အလွတရား
လႈပ္ေနတာဟာ သစၥာတရား
အသက္ဓာတ္ေတြဟာ တလႈပ္လႈပ္။
ဟိုမွာ...
ႏြမ္းႏြမ္းပါးပါးေလး
သူ ႏွင္းေတာထဲျဖတ္လာတာ
သူ ေနပူႀကီးထဲျဖတ္လာတာ
သူ မိုးရြာႀကီးထဲျဖတ္လာတာ
မင္းေျပာရမွာက (အၾကင္နာနဲ႔)
လွလိုက္တာလို႔ေျပာရမွာေပါ့ကြာ။
ႏြမ္းႏြမ္းပါးပါးေလးမွာလည္း
သန္သန္စြမ္းစြမ္းအလွတရားရွိေနတာပါပဲ။

၃။
ကြၽန္ေတာ္က ပန္းပြင့္ေတြအေၾကာင္း
ကဗ်ာဖြဲ႕တာမ်ားေတာ့
ကြၽန္ေတာ့္ကဗ်ာေတြဟာ
ေပ်ာ့ညံ့ေနသတဲ့။
ေသြးအားနည္း ျဖဴေလ်ာ္ေနသတဲ့။
ေ၀ဖန္ေရးဆရာက ေ၀ဖန္တယ္။

ပန္းပြင့္ေတြလန္းဆန္းတာ၊ ႏူးညံ့တာ
ပန္းပြင့္ေတြ အေရာင္အေသြးစံုတာ
ပန္းပြင့္ေတြ ေတာက္ပတာ...
ဒီထက္အင္အားျပည့္၀တာ
ဘယ္မွာရွိဦးမလဲ။

လူ႔စိတ္ေတြကိုလည္း
ပန္းပြင့္ေတြလိုပဲျဖစ္ေစခ်င္လို႔
ပန္းပြင့္အေၾကာင္း ကဗ်ာေရးတာပါ။

ကိုယ္မေရာက္ဖူးေသးတဲ့
ထြန္းကားတဲ့ၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕ကိုေရာက္တဲ့အခါ
အဲဒီၿမိဳ႕ႀကီး ေတာက္ပတာ
အဲဒီၿမိဳ႕ႀကီး ႏူးညံ့တာ၊ အေရာင္စံုတာ
အဲဒီၿမိဳ႕ႀကီး လန္းဆန္းေနတာ
ဒါေတြကို အရင္ဆံုးျမင္ေတြ႕ရမွာျဖစ္တယ္။

ကဗ်ာဆရာဟာ
ပူေလာင္ေျခာက္ေသြ႕၊ သဲကႏၲာရဆန္တဲ့
စိတ္အေျခအေနေတြကို
ေအးခ်မ္းစိမ္းစိုတဲ့သစ္ပင္ေတာအုပ္ေတြ
ျမက္ခင္းလြင္ျပင္ေတြအျဖစ္
ေျပာင္းလဲဖန္တီးႏိုင္စြမ္းသူသာျဖစ္ရမွာေပါ့။

ရွင္သန္ျခင္းကို ပိုေကာင္းရာဆီ
စိတ္ေနစိတ္ထားကို ပိုေကာင္းရာဆီ
ေျပာင္းလဲႏိုင္စြမ္းဆိုတာ
ေရႊလမ္းေတြ ေငြလမ္းေတြမလိုပါဘူး။
ေရႊအျပည့္ ေငြအျပည့္မလိုပါဘူး။
သုမနေရ...
မင္းမ်က္စိကိုဖြင့္လိုက္တာနဲ႔
မင္းနားကိုစြင့္လိုက္တာနဲ႔
မင္းမ်က္စိထဲ၊ မင္းနားထဲ
စိတ္ညစ္စရာေကာ၊ ေပ်ာ္ရႊင္စရာပါ
ေကာင္းမႈေကာ၊ မေကာင္းမႈပါ ၀င္လာမွာပါပဲ။
၀င္လာသမွ်ကို မယိမ္းမယိုင္ စိတ္ခိုင္ခိုင္နဲ႔သာ
အျပံဳးမပ်က္လက္ခံလိုက္ရမွာ

မင္းတို႔ ငါတို႔
ေခ်ာက္ထဲကို အႀကိမ္ႀကိမ္က်သလို
ေခ်ာက္ထဲက အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပန္တက္ခဲ့တာပဲေလ။
ဒါေၾကာင့္ သုမနအတြက္ကဗ်ာဆိုတာ
ဥတုသံုးပါးဒဏ္ခံႏိုင္တဲ့
ဘ၀ကို အမုန္းမဖက္
အျပံဳးမပ်က္တဲ့ ကဗ်ာပဲျဖစ္ရမယ္။ ။

                                                     ထြန္းေ၀ျမင့္
                                                   teen megazine

No comments:

Post a Comment