၁
သာမန္အားျဖင္႔ ဆိုလွ်င္ေတာ႔ နာရီတစ္လံုးကို သူမမုန္းတတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ ဤကိစၥမွာေတာ႔ လြန္လြန္းသည္။
သူဤအိမ္သို႔ ေျပာင္းလာခါစကေတာ႔ နာရီျပင္ဆရာႏွင္႔ အိမ္ခ်င္းကပ္လ်က္ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ၀မ္းသာေက်နပ္ခဲ႔၏။ သူ႔မွာ မၾကာခဏ ပ်က္တတ္ေသာ စားပြဲတင္နာရီတစ္လံုး ရွိေသာေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။ ေနာက္ျပီး နာရီျပင္ဆရာ၏ ဂုဏ္သိကၡာကိုလည္း သူ သေဘာက်ေသာေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။ နာရီျပင္ဆရာသည္ ဘ၀တြင္ နာရီျပင္ျခင္းႏွင္႔ ဘုရားရွိခုိး တရားစာရြတ္ျခင္းမွ တပါး မည္သည္႔အလုပ္ကိုမွ် မလုပ္သူျဖစ္လိမ္႔မည္။ သူေရာက္သြားတိုင္း နာရီတစ္ခုခုကို ကိုင္တြယ္ျပင္ဆင္လ်က္သား သိို႔မဟုတ္ သားေရဖံုးဘာသာေရး စာအုပ္တစ္ခုခုကို ဖတ္လ်က္သား ေတြ႔ရသည္။
နာရီျပင္ဆရာက ျပႆနာမျဖစ္ပါ။ သူ႔နာရီမ်ားကသာ ျပႆနာျဖစ္ေန၏။
နာရီျပင္ဆရာ၏ အိမ္တြင္ စားပြဲတင္နာရီမ်ိဳးစံု၊ တိုင္ကပ္နာရီ မ်ိဳးစံုရွိသည္မွာ သဘာ၀က်ေသာ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုဟု သူလက္ခံသည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔အိမ္ႏွင္႔ နာရီျပင္ဆရာအိမ္မွာ ျခံစည္းရိုး တစ္လႊာသာျခားလ်က္ ဟိုဘက္သည္ဘက္ ကပ္ေနသည္က ဘယ္လိုမွ ျပင္ဆင္၍ မရေသာ တည္ရွိမႈ တစ္ခု ျဖစ္၏။ ထိုတည္ရွိမႈေၾကာင္႔ ျဖစ္ေပၚလာေသာ သူ႔ဒုကၡမွာ သူအိပ္ေရးပ်က္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ဟိုဘက္အိမ္က နာရီမ်ားသည္ သူ႔ကိုအၾကီးအက်ယ္ေတာ႔ အေႏွာက္အယွက္ မေပးၾကပါ။ သို႔ေသာ္ နာရီသံမ်ိဳးစံုၾကားေနရျခင္းသည္ ႏွစ္သံုးဆယ္ေက်ာ္ ဒုကၡေပးခဲ့ေသာ (သူ႔မိန္းမ၏) ေဟာက္သံထက္ပင္ေႏွာက္ယွက္ေလ့ရွိသည္။ ထရံတစ္ခ်ပ္စီသာ ကာရံထားေသာေၾကာင့္ ဟိုဘက္အိမ္မွ နာရီသံမ်ားသည္ သူ႕အိမ္ထဲသို႔ အဆီးအတားမရွိ ၀င္ေရာက္လာ၏။
ေရာက္ခါစတံုးကဆိုလွ်င္ ေလးငါးညခန္႔ အိပ္ရာမွႏုိးႏုိးလာတတ္၏။ နာရီမ်ားသည္ တျပိဳင္တည္းမျမည္ၾကဘဲ တစ္မိနစ္ သို႔မဟုတ္ နာရီ၀က္ျခားျပီး ျမည္ၾကသျဖင္႔ နာရီ ခုႏွစ္လံုး၊ ရွစ္လံုး၏ ဆက္တိုက္ျမည္သံမွာ အသံရွည္ၾကီးျဖစ္ေနေတာ႔သည္။ သူဥာဏ္မွီသေလာက္ စဥ္းစားၾကည္႔သမွ်ေတာ႔ နာရီေတြ အခ်ိန္မွန္လွ်င္ ျပိဳင္တူျမည္ၾကလွ်င္ အၾကားအာရံုကို ခဏပဲ ေႏွာက္ယွက္ေပလိမ္႔မည္။ ဤ ကိစၥႏွင္႔ပတ္သတ္၍ သူႏွင္႔ ေဆြးေႏြးၾကည္႔ဖူးသည္။
“ခင္ဗ်ားနာရီေတြက ျပင္လက္စမို႔နဲ႔တူတယ္၊ မိနစ္နည္းနည္းျခားျပီး ထုိးေနၾကတယ္ဗ်။ ဒါဟာ နာရီမမွန္တဲ႔ သေဘာမဟုတ္လား၊ တကယ္လို႔ စံေတာ္ခ်ိန္နဲ႔သာ ကိုက္ညီရင္”
“မဟုတ္ေသးဘူးဗ်၊ က်ဳပ္အေနနဲ႔ ဘယ္နာရီက ဘယ္ေလာက္ အလုပ္လုပ္တယ္ဆိုတာ သိဖို႔လိုတယ္။ က်ဳပ္က နာရီေတြရဲ ႔ထိုးသံကို ခဲြျခားျပီးသိတယ္။ အသံအေႏွးအျမန္၊ အတိုးအက်ယ္ေရာ၊နာရီအခ်ိန္ မွန္မမွန္ကိုေရာ အျမဲေစာင္႔ၾကည္႔ရတာကိုး၊ ဒီေတာ႔ နာရီေတြကို တမင္အခ်ိန္ျခားျပီး တိုက္ထားတယ္ေလ။ ဒါမွ က်ဳပ္ထိုင္ရာက ထမၾကည္႔ဘဲ ဘယ္နာရီက သံပတ္နည္းေနျပီလဲ၊ ဘယ္နာရီက ဆံျခည္မေကာင္းဘူးလဲ၊ ဘယ္နာရီက ထိုးစက္မေကာင္းဘူးလဲ၊ ခြဲျခားျပီး သိရမွာေပါ႔”
ေသလိုက္ပါေတာ႔ကြာ၊ ဘယ္ေလာက္ ယထာဘူတက်ေသာ ေႏွာက္ယွက္မႈ တစ္ခုပါလိမ္႔။ သူရယ္ေမာလ်က္ လက္ခံခဲ႔ရသည္။
ေနာက္ပိုင္း လအနည္းငယ္မွာေတာ႔ နာရီသံမ်ားႏွင္႔ ေနသားတက်ျဖစ္သြားေလေတာ႔သည္။
နာရီသံမ်ားသည္ သူ႔အတြက္ သာယာေသာ အိပ္ရာ၀င္ဂီတသံစဥ္မ်ားလို ျဖစ္လာသည္။ ေလတိုက္ခတ္မႈႏႈန္းကို လိုက္၍ နာရီသံ အတိုးအက်ယ္ေျပာင္းလဲလာေသာ အခါ ထိုအသံမ်ားသည္ သူ႔အတြက္ နားေထာင္၍ ခ်ိဳျမေသာဂီတသံျဖစ္လာ၏။
နာရီျပင္ဆရာႏွင္႔ အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္ရေသာေၾကာင္႔ ရရွိလာေသာ ဒုကၡထဲတြင္ နာရီျပင္ဖို႔ လူၾကံဳေပးခံရျခင္းလည္း ပါ၀င္၏။
လတ္ပတ္နာရီလို၊ စားပြဲတင္နာရီလို ၀န္မက်ယ္လွေသာနာရီမ်ိဳးဆိုလွ်င္ ျပႆနာမျဖစ္ေသာ္လည္း တိုင္ကပ္နာရီလို ၾကီးၾကီးမားမား ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးမ်ိဳးက်ေတာ႔ သူ႔အေနျဖင္႔ ကူညီဖို႔ ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားရသည္။ သိပ္မရင္းႏွီးသူမ်ားဆိုလွ်င္ေတာ႔ အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခုခုေပးကာ ခပ္ျပံဳးျပံဳး ျငင္းဆန္ႏိုင္၏။ သို႔ေသာ္ အလြန္ခင္မင္ရင္းႏွီးေသာ မိတ္ေဆြဆိုလွ်င္ သူ အားနာပါးနာလက္ခံ၍ လူၾကံဳေပးပစၥည္းကို သယ္ယူလာရေတာ႔သည္။ (ကံအေၾကာင္းမလွစြာပင္ ဤ နာရီျပင္ဆရာသည္ ဤျမိဳ ႔ေပၚတြင္ တိုင္ကပ္နာရီမ်ားကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ေရာင္း၀ယ္ျခင္းတို႔၌ အပိုင္ႏိုင္ အကၽြမ္းက်င္ဆံုး ျဖစ္ေနေပသည္။)
သူေနာက္ဆံုး သယ္ေဆာင္ေပးခဲ႔ရသည္မွာ အလြန္စိတ္ညစ္ညဴးဖြယ္ေကာင္းေသာ တိုင္ကပ္နာရီတစ္လံုးျဖစ္သည္။ (ဤနာရီ၏ေနာက္တြင္ မည္သည္႔နာရီကိုမွ် လူၾကံဳအျဖစ္ မသယ္ေဆာင္ရဲေတာ႔ေပ)
ထိုေန႔က သူသယ္ယူခဲ႔ရေသာ နာရီၾကီးမွာ အေတာ္ၾကီး၏။ သူ႔စိတ္အထင္ေတာ႔ နာရီ၏ အရွည္မွာ ႏွစ္ေပခြဲေလာက္ရွိမည္။ (တကယ္ေတာ႔ နာရီၾကီးသည္ သံုးေပနီးပါးရွိ၏) နာရီမ်က္ႏွာျပင္ ဒိုင္ခြက္က အ၀ိုင္းၾကီး၊ ဒိုင္ခြက္၏ ေဘးေဘာင္ကို ရွစ္နားညီ ဗဟုဂံပံုစံျဖစ္ေအာင္ သစ္သားျပားကြပ္ထားသည္။ ဂဏန္းကြက္မ်ားမွာ ေရာမဂဏန္းမ်ားျဖစ္သည္။ လက္တံ အရွည္ႏွင္႔ လက္တံအတို (မိနစ္လက္တံႏွင္႔ နာရီလက္တံ) မွာ ဗဟုိမွျပဳတ္က်ေနျပီး နာရီဒိုင္ခြက္ႏွင္႔ မွန္၏အၾကားတြင္ နာရီလႈပ္ရွားတိုင္ တေဂ်ာက္ေဂ်ာက္ျမည္ေအာင္ ေနရာ ေရြ ႔လ်ားလ်က္ ရွိၾကသည္။ နာရီအိမ္ကေတာ႔ ခ်ိန္သီးအထိ တစ္ဆက္တည္း ေလးေထာင္႔အရွည္ၾကီး ျဖစ္ေနသည္။ အႏွစ္ႏွစ္အလလ မျပဳျပင္၊ မမြမ္းမံဘဲ ထားပံုမ်ိဳးျဖင္႔ နာရီအိမ္ သစ္သားအေရာင္မွာ ခပ္မြဲမြဲျဖစ္ျပီး ဖုန္တက္ေနေသး၏။
ဤၾကီးမားလွေသာ နာရီကိုးရို႔ကားယားၾကီးကို လူၾကံဳေပးလိုက္ေသာ မိတ္ေဆြအား သူက်ိတ္၍ က်ိန္ဆဲလိုက္မိသည္မွာ အိမ္ျပန္ရာ လမ္း၏ ခရီးတ၀က္၌ျဖစ္သည္။ ဂုန္ေလွ်ာ္အိတ္အျဖဴျဖင္႔ ေသေသသပ္သပ္ ထုတ္ပိုးခ်ည္ေႏွာင္ေပးလိုက္ေသာ နာရီၾကီးသည္ လူအရႈပ္ဆံုးေနရာျဖစ္ေသာ ရုပ္ရွင္ရံုေရွ ႔ေရာက္ေသာ္ အသံက်ယ္ေလာင္စြာ ထိုးေတာ႔သည္။
ပထမေတာ႔ ေမွ်ာ္လင္႔မထားေသာ အနီးကပ္အသံၾကီးေၾကာင္႔ သူလန္႔ဖ်ပ္သြား၏။ သုိ႔ေသာ္ ပထမဆံုးအသံ မေပ်ာက္မီပင္ ဤနာရီၾကီးမွ ျဖစ္ရမည္ဟု သူသိလိုက္သည္။ အသံၾကီးက ၾကီးမားက်ယ္ေလာင္လွ၏။ ထို႔ျပင္ အက္ကြဲကြဲၾကီးျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ ညေန ၅ နာရီမခြဲမီ ၁၀ မိနစ္အလိုခန္႔ျဖစ္သည္။ ဘယ္လုိနာရီအမ်ိဳးအစားမ်ိဳးမွ အသံမျမည္သင္႔သည္႔ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔လည္း သူအံ့ၾသတုန္လႈပ္သြားျခင္းျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ဤနာရီၾကီး ပ်က္ေနေပသည္။
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွ လူမ်ား၊ ရုပ္ရွင္ရံုေရွ ႔မွ လူမ်ား၏ စိတ္၀င္တစား အၾကည္႔တို႔ေၾကာင္႔ သူမ်က္နာ ပူေႏြးကာ ရွက္ရြံ ့သြားမိေလသည္။ သူဆြဲလာေသာ လက္ကိုင္ကြင္းတပ္ ဂုန္ေလွ်ာ္အိတ္ အျဖဴၾကီးထဲတြင္ ဤနာရီၾကီး ပါမွန္းမသိ။ သူတို႔အဖို႔မူ ဤအသံသည္ ထူးဆန္းအံ့ၾသဖြယ္ရာ ျဖစ္ေန၏။ ထို႔ထက္ပို၍ ထူးဆန္းသည္မွာ သူေျခတစ္လွမ္းလွမ္းတုိင္း နာရီၾကီး၏ ဒံုခနဲ အသံျမည္ေနျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ သူေခၽြးျပန္လာကာ ေယာင္မွားစြာ ေျခလွမ္းရပ္တန္႔လိုက္၏။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ခုႏွစ္ခ်က္ခန္႔ က်ယ္ေလာင္စြာ ေအာ္ျမည္ျပီးေသာ နာရီသံသည္လည္း ရပ္တန္႔သြားသည္။
“အင္း ... ဒါဟာ ငါ႔ေျခလွမ္း လႈပ္ရွားမႈေၾကာင္႔ အထဲကစက္ေတြ ကေျပာင္းကျပန္ျဖစ္သြားတာမ်ားလား” ဟု သူပထမဆံုး အၾကိမ္ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ေတြးမိသြား၏။ ေရွ ႔ဆက္ျပီး ေျခလွမ္းလွမ္းလိုက္လွ်င္ ဒါၾကီးက ထပ္ျပီးျမည္ဦးမလား။
ထိုအခ်ိန္တြင္ သူေျခတစ္လွမ္းလွမ္းဖို႔ ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားယူရ၏။
လူအားလံုး သူ႔အား ၀ိုင္းၾကည္႔ေနၾကသည္ဟူေသာ မလံုမလဲအေတြးျဖင္႔ သူ စိတ္က်ဥ္းက်ပ္လ်က္ရွိသည္။
အိုကြာ ... ငါေျခလွမ္းလွမ္းလို႔ နာရီျမည္ေတာ႔ ေရာ ဘာျဖစ္ေသးလဲ။ နာရီတစ္လံုးဟာ သူျမည္ခ်င္တဲ႔အခ်ိန္မွာ အသံျမည္ခြင္႔ရွိတာပဲ။ ညေန ၅နာရီေပမယ္႔ ခုႏွစ္ခ်က္ထိုးေတာ႔ ဘာျဖစ္ေသးလဲ။ ရွစ္ခ်က္ထိုးေတာ႔ေရာ ဘာျဖစ္ေသးလဲ။ အခုလို ရပ္လိုက္တာကမွ လူေတြအတြက္ စိတ္၀င္စားစရာ ျဖစ္ေနဦးမယ္။
သူအားတင္း၍ ေျခလွမ္းစတင္လွမ္းသည္။
ထိုအခ်ိန္မွာ ဒံုခနဲ က်ယ္ေလာင္ေသာ ထိုးသံေပၚလာ၏။ သူထူပူတုန္လႈပ္သြားကာ ေျခလွမ္းတံု႔ခနဲ ရပ္ပစ္လိုက္၏။ ထိုအခ်ိန္မွာပင္ နာရီသံကလည္း ရပ္သြားျပန္ေလသည္။ ေနာက္ထပ္ေျခလွမ္းလွ်င္ ျမည္ဦးမလားမသိ။ မျဖစ္ဘူး။ ဒီနာရီသံ ရပ္သြားေအာင္ လုပ္ဖို႔ တစ္နည္းနည္းေတာ႔ ရွိရမည္။
သူသည္ သက္မဲ႔နာရီတစ္လံုးကို လွည္႔ျဖားရန္ အၾကံရသြား၏။ ထို႔ေနာက္ ဂုန္ေလွ်ာ္အိတ္ကိုဖြင္႔ကာ အထဲမွ ဧရာမနာရီၾကီးကို ခဲခဲယဥ္းယဥ္းထုတ္ယူလိုက္၏။ ထုိ႔ေနာက္ နာရီ၏ခ်ိန္သီးအိမ္က အေပၚေရာက္ျပီး နာရီမ်က္ႏွာျပင္၀ိုင္းက ေအာက္ေရာက္သြားေအာင္ နာရီကို ေဇာက္ထိုးတည္႔ပစ္လိုက္၏။ အထဲမွာထည္႔ထားေသာ ေၾကးခ်ိန္သီးအျပား၀ိုင္းၾကီး၏ လႈပ္ခတ္တိုက္ခတ္သံ ခဏၾကားရျပီးေနာက္ အသံျငိမ္သြားသည္။
ကိုင္း ... ဒီအထဲက စက္ေတြ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ကုန္ျပီ။ ဒါၾကီးလည္း အသံျမည္ေတာ႔မွာ မဟုတ္ဘူး။
သူသည္ ေဇာက္ထိုးဆြဲထားေသာ နာရီၾကီးကို ငံု႔မၾကည္႔ရဲဘဲ ေျခလွမ္းကို စတင္၍ လွမ္းလိုက္သည္။ သူေလးငါးလွမ္းခန္႔ လွမ္းလိုက္ျပီးခ်ိန္မွာပင္ က်ယ္ေလာင္ေသာ ျမည္သံသည္ ဆက္တုိက္ေပၚလာေလေတာ႔သည္။ သူမ်က္ႏွာ ရံႈ ႔မဲ႔သြားျပီးေနာက္ တစ္ေယာက္တည္း ရွက္ရယ္ရယ္မိေတာ႔သည္။
ထိုနာရီကေပးေသာ ဒုကၡသည္ ဤအခ်ိန္ကတည္းက စတင္ခဲ႔ေပသည္။
သူသည္ ပင္စင္ယူျပီးကတည္းက နံနက္ ၇ နာရီမွ ညေန ၅ နာရီအထိ ျမိဳ ႔ထဲက စည္ပင္သာယာေစ်းၾကီးတြင္ ကုန္ေျခာက္ဆိုင္သြားဖြင္႔ ေရာင္းေနသူျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ဤနာရီသည္ သူ႔အား ညက်မွ ဒုကၡေပးေလသည္။
အျခားနာရီေပါင္းမ်ားစြာ၏ ျမည္ထိုးသံႏွင္႔ သူရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ျပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ဤနာရီၾကီး၏ အသံကိုေတာ႔ သူဘယ္လိုမွ သည္းညည္းခံ၍မရ။ နာရီျပင္ဆရာ၏ အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္ျပီးကတည္းက နာရီေပါင္းမ်ားစြာ၏ ထိုးသံကို သူၾကားဖူးလွျပီ။ ဤ နာရီေလာက္ ေအာက္ကလိအာသံမ်ိဳး တစ္ခါမွမၾကားဖူးေပ။
နာရိီျပင္ဆရာ၏ အိမ္ရွိ အခ်ိဳ ႔နာရီမ်ားသည္ ဒင္...ဒင္ ဟု အသံျမည္၏။ အခ်ိဳ ႔က ေဒါင္...ေဒါင္ဟု အသံျမည္၏။ တခ်ိဳ႔ကေတာ႔ တိန္....တိန္ဟု အသံခပ္ေသးေသးျမည္၏။ သံစံုနာရီမ်ားလည္းရွိသည္။ ဂီတသံလို အသံအနိမ္႔အျမင္႔ျဖင္႔ ေတာ္ေတာ္နားေထာင္ေကာင္းလွသည္။ သို႔ေသာ္ ဤနာရီက်ေတာ႔ ဒံုခနဲ အသံျမည္၏။ ျမည္ပံုကလည္း တစ္မ်ိဳး။ ဒံု ဟူေသာ အသံ၏ေနာက္တြင္ ဂ်ရစ္၊ ဂ်ရစ္ဟူေသာ ထစ္သံ တုန္သံ တစ္ခုပါေသး၏။ သူေတာ႔ ဤနာရီသံၾကားလွ်င္ သြားက်ိန္းလွသည္။ ဘယ္ႏိုင္ငံကမ်ား ဤနာရီမ်ိဳး တီထြင္လိုက္ပါလိမ္႔။ အသံကေတာ႔ ေတာ္ေတာ္မာထန္ျပီး က်ယ္ေလာင္သည္။ ေတာ္ရံုေသြးေၾကာင္သူဆိုလွ်င္ တိတ္ဆိတ္ေသာညမွာ ထိုအသံေၾကာင္႔ ႏွလံုးတုန္ ရင္ခုန္သြားႏိုင္၏။
သူသည္ ဤနာရီၾကီးကို နာရီျပင္ဆရာအား ကိုယ္စားအပ္ေပးျပီးသည္႔ေနာက္ တစ္ပတ္တိတိ ဘယ္လိုမွ် ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္ အိပ္မေပ်ာ္ေတာ႔ေခ်။
၂
တစ္ညေနမွာ သူ၏သစ္ပင္မ်ား ေရေလာင္းေပါင္းျမက္သင္ခ်ိန္ကို ဖ်က္၍ နာရီျပင္ဆရာ၏အိမ္သို႔ သူကူးသြားလိုက္၏။
သူူ႔အားအသံျဖင္႔ ႏွိပ္စက္ေနေသးေသာ သူမွတ္မိေနသည္႔ နာရီၾကီးမွာ အားလံုးထဲတြင္ အၾကီးဆံုး။ နံရံတြင္ မားမားၾကီး ခ်ိတ္လ်က္ရွိ၏။ နာရီအိမ္သစ္သားမွာ အညိဳရင္႔ေရာင္ေဆးသုတ္ထားျပီး ဒုိင္ခြက္ကလည္း ျဖဴေဖြးကာ သစ္လြင္ေတာက္ပေန၏။ အင္း... ဒါၾကီးကို ျပင္ဆင္မြမ္းမံျပီးျပီေပါ႔။
“ေနေကာင္းရဲ ႔လားဗ်”
နာရီျပင္ဆရာသည္ သူ႔ကိုေတြ႔တိုင္း ေနေကာင္းရဲ ႔လားဟု ပဋိသႏၶာရစကားျဖင္႔ ႏႈတ္ဆက္ေလ႔ရွိေသာ္လည္း ဤအိမ္ေျပာင္းျပီးမွ သူတစ္ခါမွ် မဖ်ားနာဖူးမွန္း နာရီျပင္ဆရာသိပါသည္။
“ေကာင္းပါတယ္ဗ်ာ”
ညအိပ္မေပ်ာ္တာ တစ္ခုပဲဟု ဆက္ေျပာခ်င္ေသးေသာ္လည္း ေျပာမထြက္ေပ။ သူက ဟုိဘက္အိမ္ကေန အိပ္ေရးပ်က္ေနရလွ်င္ နာရီျပင္ဆရာအဖုိ႔ မည္သို႔ရွိမည္နည္းဟု ကိုယ္ခ်င္းစာလိုက္ေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။
“ဟိုနာရီၾကီးက အသံေတာ္ေတာ္က်ယ္တယ္ေနာ္” ဟု သူစကားစလိုက္ေသာအခါ နာရီျပင္ဆရာက ဂုဏ္ယူ၀ံ့ၾကြားဟန္ျဖင္႔ ေခါင္းညိတ္၏။
“ေအးဗ်၊ ခင္ဗ်ားသယ္လာတဲ႔ နာရီၾကီးေလ၊ သူ႔ထိုးစက္သံေခ်ာင္းေတြက ေတာ္ေတာ္သန္ျပီး တုတ္တယ္ဗ်၊ အသံမာတာေပါ႔ဗ်ာ”
“အဲ႔ဒါ ဘယ္ႏိုင္ငံက လုပ္တာလဲ”
နာရီမ်ားကို သိပ္စိတ္မ၀င္စားသူ သူ႔ထံမွ ဤေမးခြန္းကို ၾကားရေသာအခါ နာရီျပင္ဆရာက မ်က္ခုံးပင္႔ၾကည္႔ကာ သေဘာက်သြားဟန္တူပါသည္။
“အေမရိကန္ေပါ႔ဗ်ာ”
အံ့ၾသစရာပါပဲ။ သူသည္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကို ယခင္က အလြန္အထင္ၾကီးခဲ႔သည္။ ယခုေတာ႔ တိုင္ကပ္နာရီတစ္လံုးေၾကာင္႔ အေမရိကန္နာမည္ပ်က္ရေပေတာ႔မည္။ အင္းေလ... ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာျပီးသည္႔ေနာက္ ဤနာရီသည္ နဂိုက ပစၥည္းခ်ည္း မည္သို႔ျဖစ္ႏိုင္မည္နည္း။ ျမန္မာျပည္တြင္ ျပဳလုပ္ဖန္တီး၍ ျပင္ဆင္ထည္႔သြင္းထားေသာ ပစၥည္းမ်ားေရာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။
“စက္ေသာမတ္(စ္) (Seth Thomas) အမ်ိဳးအစားဗ်၊ သိပ္ေကာင္းတယ္၊ ခုိင္တယ္၊ ဟုိတုန္းကေတာ႔ နာမည္ၾကီးေပါ႔ဗ်ာ။ ေရႊေစ်းအစိတ္တုန္းက ငါးဆယ္ေပးရတဲ႔ နာရီအမ်ိဳးအစားဗ်။”
ဤနာရီျပင္ဆရာ၏ အက်င္႔မွာ သူ႔နာရီမ်ား (သို႔မဟုတ္) သူကိုင္တြယ္ျပင္ဆင္ရေသာ နာရီမ်ားကို တန္ဖိုးေျပာျပတိုင္း ယခင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေရႊတစ္က်ပ္သားေစ်းျဖင္႔ ႏိႈင္းယွဥ္ေလ႔ရွိသည္။
“ေဟာဟုိ ခင္ဗ်ားေနာက္က နာရီကိုၾကည္႔၊ အဲဒါ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံကလုပ္တာ”
သူေနာက္လွည္႔ၾကည္႔လိုက္ေတာ႔ သူ႔ေနာက္က နံရံမွာ မင္းကြတ္သီးေရာင္ ေဖ်ာ႔ေဖ်ာ႔ႏုႏုေလးေထာင္႔နာရီတစ္လံုးကို ျမင္ရသည္။
“သိပ္ အသံသာတဲ႔ နာရီ၊ က်ဳပ္ကိုင္ရဖူးသမွ် သံစံုနာရီေတြထဲမွာေတာ႔ အေကာင္းဆံုးပဲ”
နာရီဒုိင္ခြက္မ်က္ႏွာျပင္မွာ ေငြေရာင္ျဖစ္ျပီး “ေမာင္ကိုႏွင္႔ညီမ်ား” ဟု ခံ့ထည္ေသာ ျမန္မာစာလံုးပါသည္။
“ေမာင္ကို ဟုတ္လား၊ ဂ်ာမနီဆိုဗ်”
“ေအးေလ၊ ဒါက ျမန္မာႏိုင္ငံေရာက္မွ ေရးတဲ႔ နာမည္ျဖစ္မွာေပါ႔၊ ဂ်ာမနီကုမၸဏီနဲ႔ ဆက္သြယ္ေပးတဲ႔ ျမန္မာကုမၸဏီနာမည္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္ေလ။ တကယ္ေတာ႔ ဒီနာရီရဲ ႔စက္မွာ ဂ်ာမနီလို႔ ေရးထားတာပဲ”
သူသိပ္ႏွစ္သက္ေသာ သံစံုတီးခတ္မႈမွာ ဤနာရီမွ ျဖစ္လိမ္႔မည္ဟု သူမွန္းဆၾကည္႔မိ၏။ ခ်ိန္သီးအိမ္၏ ေရွ ႔မွန္က ထုေကာင္းျပီး ေရွးက ၾကည္႔မွန္ျပဳလုပ္ေသာ ႏိုင္ငံျခားမွန္ အမ်ိဳးအစားဟု ထင္သည္။ အထဲက ခ်ိန္သီးမွာ သံမဏိသတၱဳေရာင္ လက္ေနျပီး ျဖည္းေလးစြာ လႊဲယမ္းေန၏။
“ဒီေကာင္က ၁၅ မိနစ္တစ္ခါထိုးတာေလ”
ေသခ်ာသည္။ သူအႏွစ္သက္ဆံုး နာရီမွာ ဤနာရီျဖစ္ေပသည္။
“ဘယ္သူ႔နာရီလဲဗ်”
“က်ဳပ္၀ယ္ထားလိုက္တာဗ်၊ ႏွစ္ႏွစ္ရွိျပီ။ ကိုးရာနဲ႔၀ယ္ထားလိုက္တာ”
သူအံ့ၾသသြား၏။ ပံုစံခပ္ေဟာင္းေဟာင္း ေရွးတိုင္ကပ္နာရီတစ္လံုး။ ကိုးရာတန္ဖိုးရွိမွန္း သူမသိခဲ႔ေပ။
“ေစ်းမ်ားလွခ်ည္လား”
ထိုအခါ နာရီျပင္ဆရာက သေဘာက်စြာ ရယ္၏။
“အဲ႔ဒီနာရီကို ႏွစ္ေထာင္နဲ႔ လာ၀ယ္တဲ႔သူရွိတယ္။ က်ဳပ္မေရာင္းဘူး၊ သံစံုနာရီခ်င္းယွဥ္ရင္လည္း သူကသာတယ္၊ ဒီေကာင္႔အသံက ခုေခတ္ ဂ်ပန္သံစံုနာရီေတြလို ကလက္တက္တက္မဟုတ္ဘူး။ ခံ့ညားတယ္”
သူ တအ့ံတၾသ ျပံဳးမိသည္။
“ခုခ်ိန္ထိ ႏွစ္ႏွစ္ရွိျပီ၊ တစ္ခါမွ ျပန္မျပင္ရေသးဘူး။ သူ႔ထိုးစက္အေခ်ာင္းေတြက ေၾကးေခ်ာင္းေတြေလ၊ သံေခ်ာင္းမဟုတ္ဘူး၊ သံေခ်းမတက္ဘူး၊ အက္သံမပါဘူး၊ လိုဏ္သံေပါက္ျပီး ၾကည္လင္ေနတယ္။ ေရႊေစ်းအစိတ္တုန္းက တစ္ရာ႔ အစိတ္ေပးရတဲ႔ နာရီပဲဥစၥာ၊ ခင္ဗ်ားစဥ္းစားၾကည္႔ေလ၊ အခုေရႊေစ်းနဲ႔မ်ား တြက္ၾကည္႔လိုက္စမ္းပါဦး၊ ဘယ္ေလာက္ အဖိုးတန္သလဲဆိုတာ”
ဤလူသည္ လ်င္ျမန္စြာ ေျပာင္းလဲ တုိးတက္လာေသာ စက္မႈ သိပၸံပညာကို ထည္႔တြက္ဟန္မတူေပ။
ဤကိစၥထက္ အေရးၾကီးသည္မွာ အသံက်ယ္ေလာင္လြန္းေသာ အေမရိကန္နာရီၾကီး၏ ျပႆနာျဖစ္သည္။
“အဲ႔ဒီ အေမရိကန္ၾကီးေရာ ျပင္ျပီးသြားျပီလား။ ျပန္ယူရင္ေတာ႔ သူ႔ဟာသူ လာယူစမ္းပါေစဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ အဲ႔ဒါၾကီးနဲ႔ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ လမ္းမွာ ဒုကၡမေရာက္ခ်င္ဘူး”
ထိုအခါ နာရီျပင္ဆရာက ျပံဳး၏။
“က်ဳပ္အဲ႔နာရီကို ၀ယ္လုိက္ျပီဗ်၊ ျပင္ခ မတတ္ႏုိင္လို႔၊ ေငြလဲလိုေနလို႔ ဆိုျပီး တစ္ေန႔ကပဲ က်ဳပ္ကို အျပီးေရာင္းသြားတယ္ေလ၊ ၾကည္႔စမ္းပါဦးဗ်ာ၊ ဘယ္ေလာက္ၾကီးမားခံ့ညားလိုက္သလဲ”
“ျမတ္စြာဘုရား”
လတ္စသတ္ေတာ႔ ဤနာရီသံ၏ဒုကၡကို သူတစ္သက္လံုး ခံစားေနရေတာ႔ မွာပါကလား၊ သူလံုး၀စကားမေျပာႏိုင္ဘဲ ငိုင္က်သြားေတာ႔သည္။
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ဤအေမရိကန္နာရီၾကီးသည္ သူ႔အား ညစဥ္ အေႏွာက္အယွက္ေပးေလသည္။ ဒီအသံၾကီးနဲ႔ နာရီျပင္ဆရာ ဘယ္ႏွယ္႔လုပ္ျပီး အိပ္ေပ်ာ္ပါလိမ္႔မလဲ။ အင္းေလ... သူက ခုႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အဘိုးၾကီးပဲ၊ နားေလးေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ႔။ ဤ နာရီသံကေတာ႔ သူတို႔ တစ္ရပ္ကြက္လံုး နာရီထၾကည္႔စရာ မလိုေအာင္ အသံျမည္လွသည္။ မႏၱေလးျမိဳ႔ေတာ္ခန္းမမွ နာရီထိုးသံလို သာယာေသာဂီတသံဆိုလွ်င္ေတာ႔ ေျပာစရာမရွိပါ။ ယခုေတာ႔ အက္ကြဲသံၾကီး၊ ဒံုခနဲ ျမည္ျပီးတိုင္း ေနာက္ဆက္တြဲ ဂ်ရစ္၊ ဂ်ရစ္အသံၾကီးမွာ သူ႔အား သြားက်ိန္းေစေပသည္။
ရက္မွလသို႔ ခ်ဥ္းကပ္လာသည္႔တိုင္ေအာင္ သူ႔အားဤနာရီက အေႏွာင္႔အယွက္ေပးဆဲ။ သူအိပ္ေရးမ၀ဘဲ ႏိုးလာရေပါင္းမ်ားလာေသာအခါ သူ မလႈပ္ရွားခ်င္သလိုလို၊ မူးေ၀ေနာက္က်ိသလိုလို၊ ေညာင္းညာနာက်င္သလိုလိုျဖစ္လာသည္။ မၾကာခဏ ေဆးခန္းသြားျပျပီး ေဆးထိုးခံရသည္။
“အဲ႔ဒီနာရီၾကီးကို ခင္ဗ်ား ျပန္ေရာင္းမယ္ေရာ စိတ္ကူးေသးလား”
“ဟာ ေရာင္းမွာေပါ႔ဗ်ာ က်ဳပ္အတြက္ ေဟာဟို သံစံုနာရီရွိေနရင္ ျပီးေရာ”
သို႔ေသာ္ ဤမွ်ၾကီးမားေလးလံေသာ ပံုစံခပ္တံုးတံုးနာရီၾကီးကို အသံမၾကားရဘဲႏွင္႔ေတာင္ ၀ယ္ခ်င္သူရွိမွာမဟုတ္ဟု သူေလာင္းရဲ သည္။
သူထင္သည္႔ အတုိင္းပင္ ဤနာရီၾကီးသည္ နာရီျပင္ဆရာ၏ အိမ္တြင္ မားမားၾကီး ခ်ိတ္ထားခံရဆဲ။ ညစဥ္၀တၱရားအျဖစ္ သူ႔အားေလးလံေသာ ေစာင္ျခံဳထဲအထိ အသံေၾကာင္ၾကီးျဖင္႔ ေႏွာက္ယွက္ေနဆဲသာ ျဖစ္သည္။ၾကာေတာ႔ နာရီၾကီးကို သူခါးခါးသီးသီး မုန္းတီးလာသည္။
ေနစမ္းပါဦး။ ဤကိစၥႏွင္႔ပတ္သတ္၍ ေျဖရွင္းရန္ နည္းတစ္ခုခုေတာ႔ ရွိရမွာေပါ႔။
အေကာင္းဆံုးနည္းမွာ ဤနာရီၾကီးကို ရိုက္ခြဲဖ်က္ဆီးပစ္ဖို႔ပဲ၊ သူစိတ္ေပါက္ေပါက္ျဖင္႔ ေတြးမိေသးသည္။
ထိုးစက္သံေခ်ာင္းေတြက သန္မာျပီးတုတ္တယ္ဆိုပဲ။ အဲဒါေတြကို ေပ်ာ႔တဲ႔သံေခ်ာင္းခပ္ေသးေသးျဖင္႔ လဲခုိင္းရလွ်င္ေကာင္းမည္။ သို႔ေသာ္ ဤကိစၥသည္ သူ႔အဖို႔ေတာ႔ သူမ်ား ကိုယ္ေရးကိုယ္တာထဲ ၀င္စြက္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ဒါဟာ သူ႔နာရီမွမဟုတ္ဘဲ။
သို႔မဟုတ္ သံေခ်ာင္းကိုလာထုေသာ (ေၾကးသတၱဳျဖင္႔ျပဳလုပ္သည္႔) တူကေလးကို အသံသိပ္မက်ယ္ေအာင္ လုပ္တဲ႔ နည္းရွိမွာေပါ႔။ ဥပမာ ... တူကေလးကို သေဘၤာေဆးသုတ္ျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ စကၠဴျဖင္႔ပတ္ျခင္း။ ထို႔ေနာက္ ... သူ႔အေတြးသူသေဘာက်စြာ အသံထြက္ရယ္လိုက္မိ၏။ မဟုတ္ေသးပါဘူးေလ။
တိုင္ကပ္နာရီတစ္လံုးမွာ စက္ႏွစ္မ်ိဳးပါမွန္းသူသိသည္။ နာရီသြားေသာစက္၊ နာရီထိုးေသာ စက္ဟူ၍ျဖစ္သည္။ နာရီသံကို သံပတ္ေပးလွ်င္ နာရီျပင္ဆရာသည္ ဒိုင္ခြက္ေအာက္မွ အေပါက္ႏွစ္ေပါက္ထဲသို႔ ေသာ႔တံျဖင္႔ ထိုးသြင္းလွည္႔ယူ၍ သံပတ္ေပးတာ ျမင္ဖူးသည္။ ထိုးစက္သံပတ္ကုန္လွ်င္ နာရီသံၾကားရေတာ႔မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ဤအခ်က္က သိပ္ေသခ်ာသည္။ သူေပ်ာ္ရႊင္သြား၏။ သို႔ေသာ္ ....
ေနာက္ဆံုးတြင္ သူသည္ တစ္ခုတည္းေသာ နည္းလမ္းကိုသာ စဥ္းစား၍ ရ၏။
“ခင္ဗ်ား ဒီနာရီကို ဘယ္ေလာက္ရရင္ ေရာင္းမလဲဗ်၊ ဟင္”
နာရီျပင္ဆရာက သူ႔ကို တအံ့တၾသ ေမာ႔ၾကည္႔ကာ “ခင္ဗ်ားလိုခ်င္လို႔လား” ဟုေမးသည္။
“ေအးဗ်ာ”
သူ႔အသံမွာ အားနည္းလွသည္ကို နာရီျပင္ဆရာက ဂရုထားမိဟန္မတူပါ။ အားရပါးရ ျပံဳးရယ္လ်က္ လက္ဖ၀ါးႏွစ္ဖက္ကို ေက်နပ္စြာ ပြတ္သပ္ကာ ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ ညိတ္ေလသည္။
“ခင္ဗ်ားယူရင္ေတာ႔ ေလွ်ာ႔ေပးမွာေပါ႔ဗ်ာ၊ ႏွစ္ရာ႔ငါးဆယ္ပဲေပးပါ”
ေတာ္ပါေသးရဲ ႔၊ ေရႊေစ်းအေၾကာင္းမေျပာေပလို႔။
သူစိတ္သက္သာရာ ရသြားသည္။ ေငြႏွစ္ရာ႔ငါးဆယ္မွာ ေနာက္ထပ္ေဆးခန္းငါးခါသြားရလွ်င္ ကုန္မွာပဲ။ ဤနာရီကို ၀ယ္ယူလိုက္ျခင္းအားျဖင္႔ ေဆးခန္းသြားရမည္႔ ဒုကၡမွလြတ္ေျမာက္လွ်င္ သူ႔အတြက္ေတာ႔ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ္႔ဖြယ္ရာ ျဖစ္ေပသည္။
“ခင္ဗ်ား အိမ္နံရံမွာ က်ဳပ္လိုက္ျပီး ခ်ိတ္ေပးပါ႔မယ္၊ တစ္ခါတစ္ေလ နာရီေတြက ခ်ိတ္ပံုဟန္မက်ရင္ မသြားခ်င္ဘူးဗ်။ ေဒါင္လုိက္တည္႔တည္႔မဟုတ္ဘဲ နည္းနည္းေစာင္းသြားရင္ စက္မမွန္ခ်င္ဘူး”
ေက်းဇူးၾကီးမားလွပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဤကိစၥမွာ သူ႔အတြက္ အေရးမၾကီးလွပါ။
“ထိုးစက္သံပတ္က ဘယ္ဥစၥာလဲဗ်”
“ေဟာဒီဘက္ကဟာေပါ႔၊ ခင္ဗ်ားတစ္ခါ သံပတ္ေပးျပီးရင္ တစ္ပတ္ေလာက္ အနည္းဆံုး ေမ႔ထားလို႔ရတယ္။ သူ႔သံပတ္က ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ေတြ၊ အက္ရာ ဆက္ရာ ဘာမွမရွိဘူး။ သန္သလားမေမးနဲ႔”
နာရီျပင္ဆရာသည္ သံပတ္ေပးပုံေပးနည္းကအစ အေသအခ်ာျပသသြား၏။
သူသည္နာရီသံပတ္ကို ဂရုတစိုက္ေပး၏။ ထိုသို႔ သံပတ္ေပးရာတြင္ သြားစက္သံပတ္ကိုသာ ေပးလ်က္ ထိုးစက္သံပတ္ကို အျမဲတမ္းခ်န္လွပ္ထားခဲ႔သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ နာရီသည္ လံုး၀မထိုးေတာ႔ေခ်။ ဤသို႔ျဖင္႔ နာရီကို၀ယ္ယူျပီး တစ္ပတ္အၾကာတြင္ သူသက္ေတာင္႔သက္သာ အိပ္ေပ်ာ္သြားေသာ အက်င္႔ကို ျပန္လည္ရရွိလာခဲ႔သည္။
သူ႔ဘ၀တြင္ သူမုန္းတီးေသာ အရာ၀ထၳဳတစ္ခုကို အပိုင္၀ယ္ယူပစ္လုိက္ျခင္းမွာ ဤတစ္ၾကိမ္သာ ရွိေသးသည္။ ။
ဂ်ဴး
ဟန္သစ္မဂၢဇင္း၊ အမွတ္ (၁၀)
No comments:
Post a Comment